Avocat Definitiv Oradea Membru al Baroului Bihor

Cabinetul individual de avocat va ofera asistenta si reprezentare juridica in toata ramura dreptului privat, precum si in drept penal.

Domenii ale dreptului in care va oferim asistenţă juridică:

1. Drept civil, 2. Drept comercial, 3. Dreptul familiei, 4.Contencios administrativ, 5. Contraventii, 6. Asociatii si fundatii, 7. Societati comerciale, 8.Drept penal



vineri, 2 martie 2012

TAXA AUTO ACHITATA 2008-2012 SE RESTITUIE. ACTE NECESARE

           Stimati cititori TAXA AUTO ACHITATA IN PERIOADA 2008-2012 SE RESTITUIE PRIN PROCES IN INSTANTA, CHIAR DACA AUTOTURISMUL PT CARE A FOST ACHITATA A FOST INSTRAINAT.
            PRIN HOTARAREA JUDECATOREASCA VI SE RESTIUIE INTEGRAL TAXA, DOBANDA FISCALA, SI CHELTUIELILE DE JUDECATA.
         Iata care sunt actele de care aveti nevoie pentru un proces ce are ca obiect restituirea taxei auto:
         1. decizia de calcul a taxei (cu exceptia taxei de prima inmatriculare unde nu exista decizie de calcul)
         2. chitanta cu care ati achitat taxa
         3. cartea de identitate din Romania a masinii
         4. contractul de vanzare- cumparare extern si din Romania (daca exista) a masinii
         5. cartea de identitate externa a masinii
         6. traduceri ale documentelor care sunt in limba straina.
         IN SITUATIA IN CARE NU SUNTETI IN POSESIA ACESTOR DOCUMENTE, ELE SE POT PROCURA DE LA SERVICIUL DE INMATRICULARI IN BAZA UNEI CERERI.
         Se recupereaza taxa integral, dobanda fiscala si cheltuielile de judecata (taxa de timbru de 39 lei, cheltuielile de traduceri si onorariul avocatului)!
          

26 de comentarii:

  1. se poate recupera taxa auto daca a fost platita in data de 02.04.2012?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate recupera taxa intregral, cu dobanda si cheltuieli de judecata.

      Ștergere
  2. Spuneti mi va rog..avem un dosar depus ds dou ani ds zile...avocata ne spune ca se tot face recurs..este pisibil sa se tot faca recurs...?am avut termen pe 9martie si astazi ne a spus ca s a facut recurs iar.si abia sapt viit putem vedea urmatorul termen

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru a va raspunde la intrebare si a va confirma declararea recursului ar trebui sa stiu numarul de dosar. Intr-adevar este posibil sa se faca recurs, dar acest lucru se poate intampla doar dupa terminarea dosarului la Tribunal si comunicarea hotararii judecatoresti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Spuneti-mi, va rog, cum se pot recupera cheltuielile de judecata si dobanda fiscala? Precizez ca am un dosar castigat si nu stiu cum pot recupera aceste cheltuieli.

    RăspundețiȘtergere
  5. Atat dobanda fiscala cat si cheltuielile de judecata trebuiau solicitate prin actiune de recuperare a taxei. Asupra lor judecatorul se pronunta prin hotarare, si doar prin hotararea judecatoreasca se dispune acordarea dobanzii si a cheltuielilor de judecata, pe langa restituirea efectiva a taxei. Trebuie sa verificati in dispozitivul hotararii daca vi s-au acordat dobanda si cheltuielile de judecata.

    RăspundețiȘtergere
  6. buna ziua! am castigat si eu procesul privind restituirea taxei de poluare si intampin unele dificultati cu privire la restituirea cheltuielilor de judecata in sensul ca la Tribunalul Dolj sentinta suna ca asa: "Obliga paratele la plata catre reclamant a sumei de 1672 de lei, reprezentand taxa de poluare, suma la care se va aplica dobanda fiscala prev. de art. 124 C.pr. fiscala de la data introducerii actiunii. Obliga paratele la plata catre reclamant a sumei de 439,3 lei reprezentand cheltuieli de judecata."
    La Curtea de Apel Craiova setinta este: "Modica in parte sentinta in sensul ca respinge capatul de cerere privind dobanda. Mentine restul dispozitiilor sentintei. Respinge cererea intimatului reclamant privind cheltuielile de judecata. Irevocabila."
    Cei de la FISC nu vor sa imi acorde si cheltuielile de judecata acordate de tribunal. Am mai discutat si cu cativa prieteni de ai mei care au fost in aceeasi situatie, in prima faza cei de la Fisc nu au dorit sa le restituie nici lor cheltuielile pe motiv ca in hotararea curtii de apel este propozitia asta "Respinge cererea intimatului reclamant privind cheltuielile de judecata" si pana la urma si-au luat banii, chiar am in fata hotararea unuia din prieteni care si-a luat banii pe cheltuieli si esti exact ca a mea. am incercat sa le explic celor de la fisc ca imi sunt respinse cheltuielile de judecata solicitate la Curtea de Apel insa trebuie sa mi le restituie pe cele de la Tribunal, intrucat Curtea de Apel nu modifica sentinta Tribunalului si in sensul acordarii cheltuielilor de judecata, in sensul asta depunant si o cerere. Va rog sa ma lamuriti cine are dreptate si cine interpreteaza gresit Hotararea Curtii de Apel Craiova. Va rog mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand trebuie stabilite daca dispozitia Curtii se refera la respingerea cheltuielilor de judecata solicitate la recurs sau pe cele de la fond. Daca s-au solicitat cheltuieli in recurs si ele au fost respinse de Curte, atunci cheltuielile de la etapa de fond a judecatii trebuie sa va fie restituite. Daca insa, recursul finantelor s-a referit la dobanda si la cheltuielile de la fond, si Curtea a admis recursul acesta, inseamna ca nici dobanda, nici cheltuielile din etapa de fond nu vi se mai restiuie intrucat hotararea Curtii e irevocabila.

      Ștergere
    2. Daca cei de la Curtea de Apel imi respingeau cheltuielile de la fond hotararea lor nu trebiua sa fie ceva de genu: "Modifica in parte sentinta in sensul ca respinge capatul de cerere privind dobanda si acordarea cheltuielilor de judecata. Mentine restul dispozitiilor sentintei. Irevocabila"??? in schimb la mine suna asa cum am scris mai sus. mai intai imi zice ca imi modifica partial sentinta in legatura cu dobanda, apoi face precizarea ca restul dispozitiilor sentintei raman valabile si apoi face precizarea ca imi respinge cheltuielile de judecata. aceste precizari din hotararile judecatoresti nu se fac si ele intr-o anumita ordine?

      Ștergere
  7. Bravo....si bafta in continuare !!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua. Saptamana viitoare voi cumpara o masina din Belgia.
    Din cate am inteles doar pana la data de 15 decembrie se poate depune dosarul pentru recuperarea taxei auto. Anul viitor ce se intampla? Voi putea recupera taxele ce vor venii?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua.eu de aproape doi ani tot astept restituirea taxei de poluare. am inteles ca am castigat procesul dar astept sa faca recurs fiscul.cat trebuie sa astept sa faca recurs?

    RăspundețiȘtergere
  10. Recursul se poate declara in termen de 15 zile de la primirea hotararii.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca mai sunt ceva sanse de recuperare a taxei auto, pentru un autovehicul inmatriculat in Romania in Februarie 2009.
    Va multumesc anticipat!
    Cu stima,

    RăspundețiȘtergere
  12. AS AVEA SI EU O INTREBARE.MASINA AM INMATRICULATO IN OCTOMBRIE.SE MAI POARE RECUPERA TAXA?SI AS DORI SA MAI STIU ONORARIUL AVOCATULUI SE PLATESTE INAINTE SAU DUPA RECUPERAREA TAXEI?ASTEPT RASPUNS

    RăspundețiȘtergere
  13. Taxa pe care dvs ati achitat-o se poate recupera prin proces in instanta. In privinta onorariul,fiecare avocat stabileste de comun acord cu clientul sau modul de plata a acestui onorariu.

    RăspundețiȘtergere
  14. buna seara! dna avocat pot cere in instanta recuperarea taxei auto de prima inmatriculare daca aceasta taxa a fost platita in anul 2012 luna martie ?

    RăspundețiȘtergere
  15. buna ziua,
    vreau sa stiu daca mi s-a admis cererea de restituire a taxei auto si s-a facut recurs, trebuie sa astept pana dupa recurs pentru a recupera banii?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna ziua. As vrea sa stiu daca are cineva idee care este solutia recuperarii banilor in situatia in care exista o hotarare definitiva de restituire a taxei auto data doar impotriva AFM. Spun asta deoarece cei de la AFM refuza sa restiuie taxa motivand ca in Ordonanta 9/2012 se prevede ca restituirile se fac din bugetul AFP. Cei de la AFP refuza sa restituie taxa spunand ca hotararea judecatoreasca nu este data impotriva lor. Stiu ca in situatia in care se apeleaza la un executor, institutiile statului au castig de cauza in contestatia la executare. Stie cineva un caz concret!

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna seara. Doresc sa achizitionez o masina din Romania care are taxa auto platita si nerecuperata, dar vreau sa-mi spuneti daca exista vreo metoda ca propietarul sa nu poata sa si-o recupereze daca mi-o vinde mie, ca eu sa nu pierd la revanzarea ei ca si-a recuperat-o el intre timp cat am avut-o eu. Mentionez ca eu o cumpar la un pret mai mare fata de cele care nu au taxa platita.
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua , am o sentinta de la tribunal prin care am castigat taxa de poluare achitata in 2010, administratia finantelor publice a facut recurs pe motiv ca nu ea trebuie sa restituie taxa ci mediul, la acest proces am fost reprezentat de un avocat, din diferite motive avocatul nu mai ma poate reprezenta la recurs. Intrebarea mea este ce se poate intampla daca nu ma prezint nici eu nici un avocat ? Si daca este nevoie sa depun eu dosarul la curtea de apel sau este transferat de la tribunal la curte?Mentionez ca timpul este scurt termenul fiind pe 27 ianuarie 2014 si scrie ca ar trebui depusa o intampinare cu 5 zile inainte.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  19. buna seara, as dori si eu o informatie. m am decis si eu sa dau in judecata finantele pentru a mi recupera banii privind plata taxei pe poluare. am toate actele mai sus precizate. eu am platit taxa in 02/03/2009. ce trebuie sa fac prima data , unde sa merg ? stima.

    RăspundețiȘtergere
  20. Buan ziua,
    Am o intrebare paote mai deosebita si astept sincer un raspuns din partea dvs, am actionat in judecata pentru recupererea taxei de poluare, nu am avut avocat si am pierdut procesul in sensul ca raspunsul dupa lungi asteptari a fost: Respinge cererea formulata de reclamantul ...., ce e de facut nu am primit nici un rapsuns inca sunt curios de ce mia respins dosarul vreau sa stiu un motiv de unde pot sa aflu motivul de respingere si ce ar trebui sa fac sa casig la recurs ? Taxa a fost platita la data de 08.03.2013 Multumesc de intelegere si astept un raspuns, o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  21. buna ziua.am o intrebare am actionat in judecata pentru recuperarea taxei auto,am castigat s-a dat sentinta prin 4 februarie anul curet dupa care s-a facut recurs la cluj,acolo data sedintei va fi pe 15 aprilie 2015.este normal sa se faca sedinta dupa un an?va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua!
    Nu stiu daca ma puteti ajuta in aceasta problema, dar totusi sper ca imi puteti da macar o informatie sau poate sa ma indrumati.

    Am achizionat recent o masina inmatriculata in Romania in valoare de 900 euro (Opel Astra din 1994, 1598 cm3).
    Masina a fost inmatriculata in Romania pentru prima data in februarie 2011, apoi cumparata de cel care mi-a vandut-o mie in decembrie 2012. La incheierea contractului de vanzare-cumparare, am primit de la vanzator o adeverinta din iunie 2014 prin care se atesta nerestituirea taxei.
    In cadrul procedurilor de inmatriculare, am trecut si pe la ANAF pentru a cere dovada ca taxa de mediu este nerecuperata.
    De la ANAF mi s-a spus ca cel care a inmatriculat-o pentru prima oara in Romania, a obtinut in instanta pe 18.02.2015 recuperarea taxei, iar eu trebuie sa platesc acum taxa in valoare de 639 euro.
    Daca platesc aceasta suma (care este aproape cat valoarea masinii), dupa ce inmatriculez masina, pot sa cer in instanta recuperarea timbrului?
    Si daca pot sa recuperez taxa, care este valoarea pe care pot sa o recuperez si care ar fi costurile suplimentare?
    Exista si varianta unei procuri care sa ma scuteasca de plata taxei?
    Sau varianta unei cereri la serviciul de inmatriculari sa pot inmatricula masina fara sa platesc taxa?

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere